zondag 20 mei 2012

Profiel van een onbekende schrijver

Vrijdag kreeg ik bezoek van Kirsten van Santen, Redacteur Cultuur bij de Leeuwarder Courant. Ze gaat een profiel over mijn schrijverschap maken en als het goed is, verschijnt het stuk aanstaande weekend - vlak voor de bekendmaking van de Gouden Strop-winnaar - in de cultuurbijlage van de grootste krant van Friesland. Ze vond het overigens opmerkelijk dat er nooit eerder een profiel over me gemaakt was, bijvoorbeeld toen ik stadsdichter van Leeuwarden was (vond ik ook, maar ik zei er niets van) en zelfs niet nadat ik De Schaduwprijs had gewonnen (vond ik ook, maar ik zei er niets van) en daarom werd ik nu, ter gelegenheid van de Strop-nominate, uitvoerig bevraagd. 'Lijkt mij een goede reden,' zei Kirsten (vond ik ook en ik zei dat heel eerlijk). Ik hoorde mezelf tijdens het gesprek een aantal opmerkelijke uitspraken doen. Op de vraag 'Hoe lukt het jou een compleet verhaal vol details te verzinnen?' zei ik resoluut: 'Door gewoon kind te blijven.' En op de vraag 'Waarom schrijf je?' mompelde ik: 'Om mezelf te leren kennen.'
Vandaag dacht ik na over die laatste uitspraak. Ik denk inderdaad dat ik mezelf niet zo heel erg goed ken, maar al wel iets beter dan voordat ik twee boeken schreef. Aanstaande weekend kan ik weer iets meer over Derwent Christmas te weten komen. Gewoon even de LC kopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten